KAZDAĞLARI SARIKIZ ZİRVESİ (TÜRBESİ)

KAZDAĞLARI SARIKIZ TÜRBESİ VE HİKAYESİ

Rotamız_Zeytinli__Yalama Giriş_Yayla Mevkii_Kapı_Kartalçimeni Mevki_Sarıkız Zirve
6-7-8 Nisan 2018 de İstanbul Doğa Kulubü ile yaptığımız gezinin Kazdağları Milli parkı içerisinde yaptığımız geziye ait gezi notlarıdır.

7 Nisan Cumartesi günü Altınoluktaki çadır kamp alanını toplayıp kahvaltımızı da yaptıktan sonra Zeytinlideki Kazdağları Milli Parkı Zeytinli Tanıtım Merkezinden alan klavuzlarımızı da alarak Kazdağları Milli Parkı Yalama Girişinden girişimizi yaptık.Milli park içersine girmek ,konaklamak için mutlaka alan klavuzu almak zorundasınız.Önce eskiden köylülerin yayla olarak kullandığı Yayla Mevkiinde durup kısa bir orman içi yürüyüşü yaptık.Bu alan aynı zamanda çadırlı kamp alanı.Kazdağları Milli parkı statü değişikliğinden sonra doğal orman statüsüne alınmış.Yani yol kapanması gibi mecburi sebepler dışında doğaya hiç müdahale edilmiyor.Zaten alan içerisinden birşey almak yasak.Milli park içerisinde bitki koparmak ,yanına hatıra almak vb yasak.

Yayla mevkiinden araçlarımıza binip panaromik görüntüler veren "Kapı" mevkiine geçtik.Burada alan klavuzlarımız bilgilendirmeler yaptı.Fotoğraflar çekildi.

Kapı mevkiiden yine araçlara binip Tozlu mevkiinden geçip "kartalçimeni mevkiine" geldik.Burada araçlardan inip yürümeye başladık.Alan klavuzlarımız mevkiide yapılan festivalle ilgili detaylı bilgi verdi.

Kartalçimeni mevkiinden dağ yolunu takip ederek artık ağaçsız ,kaya zeminden Sarıkız mevkiine doğru yürüdük.Tepeye çıktıkça ağaçlar artık olmadığından çevreye hakim görüntüler almaya başladık.1734 metre yüksekliğindeki kazdağları milli parkının en yüksek noktasını sağımızda bırakıp 1726 metre yükseklikteki Sarıkız Zirve ( Sarıkız Türbesi) ne çıktık.Artık tüm kaz dağları ayaklarımızın altındaydı.Sarıkız Efsanesinin hikayesini bildiğimizden birazda hüzünlü olarak zirveyi ziyaret ettik.Taşlar üst üste yığılarak Sarıkız için doğal türbe yapılmış.Türbe üst üste dizilmiş taşlardan oluşan duvarlardan ibaret.Zirveye Türk bayrağı için bir direk dikilmiş.Sarıkız için bölge insanının yazdığı bir şiirde metal bir levhaya yazılmış.Türbede Türk bayrağı ve türbeye bağlanmış eşarplar var.Fotoğraflarımız çektikten sonra araçlarımızı bıraktığımız Kartalçimeni mevkiine dönüşe geçiyoruz.Kartalçimeni mevkiinden tozlu mevkiine inip burada da yaklaşık 5 km lik orman için yürüyüşümüzü yapıp ziyaretimizi tamamlıyoruz.

Blog içerisine Millli Parkla ilgili bilgiler,tahtacıların istanbulu fethi için adanadan gelip buraya yerleşmeleri,sarıkız efsanesi hepsini bulacaksınız.Ayrıca kazdağlarının havasının neden alplerden sonra dünyanın en bol oksijenli ikinci yeri olduğunu öğreneceksiniz.